Verhoog het effect van je communicatie: maak doeltreffende mailings op basis van data-analyse.
Publieksanalyses
Gebruik de kaartverkoop als bron van informatie en leer je bezoekers beter kennen. Zo kun je campagnes precies afstemmen op hun voorkeuren en maak je doeltreffende mailings.
Wat kun je allemaal doen? Per event, per genre en per periode informatie over je bezoekers verzamelen en analyseren. Overlapanalyses zijn een krachtig instrument om te weten te komen welke events geschikt zijn voor specifieke doelgroepen: wie naar Hans Teeuwen is geweest, loopt vast ook warm voor Theo Maassen, bijvoorbeeld.
Breaking news melden
Is er nieuws over een event? Laat het je bezoeker direct weten met een service alert. Dat gaat snel en moeiteloos met templates voor boodschappen die regelmatig voorkomen, zoals veranderingen in de aanvangstijd of van zaal.
Content en landingspagina’s van de website worden als dat nodig is automatisch toegevoegd.
Doelgroepen selecteren
E-mails maken voor een specifieke doelgroep? Fluitje van een cent met onze wizard. Je selecteert bijvoorbeeld in een handomdraai alle bezoekers die vorig seizoen naar een toneelvoorstelling geweest zijn.
Gerichte campagnes
Nieuwe klanten vragen om een profiel aan te maken? Vrienden verzoeken om hun abonnement te verlengen? Slapende bezoekers wakker maken? Je kunt bezoekers met allerlei tags groeperen en vervolgens precies op het juiste moment een mail sturen. Automatisch.
Ook kun je campagnes bouwen voor bezoekers met bepaalde smaken en kenmerken: operaliefhebbers, fans van horrorfilms of hiphoppers.
Het is altijd goed om te weten wat bezoekers vonden van hun avondje uit. Daarom kun je vragenformulieren maken en versturen met Ticketworks Marketing. De antwoorden worden gepresenteerd in overzichtelijke diagrammen waarmee je snel inzicht krijgt in wat mensen waarderen en wat voor verbetering vatbaar is.
Nieuwsbrieven versturen
Nieuwsbrieven in eigen huisstijl maak je razendsnel met onze editor. Ticketworks Marketing kan gekoppeld worden aan je website, zodat afbeeldingen, teksten en landingspagina’s automatisch worden toegevoegd.
Wil je weten wie een kaartje gekocht heeft na ontvangst van de nieuwsbrief? De conversie wordt automatisch gemeten.
Promotieplannen maken
Een promotieplan maken? Je hoeft het wiel niet telkens opnieuw uit te vinden: Ticketworks voorziet je van kant-en-klare plannen. Iedere voorstelling opnieuw bruikbaar.
In de verkooprapportages zie je direct of je promotie effectief is -en kun je bijsturen wanneer dat nodig is.
Wij sluiten ook graag aan op deze zeer gewaardeerde collega's